نمونه سوالات شیمی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


​طراحی سایت
فریم ورک های طراحی وب سایت یکی از راه های سریع مناسب طراحی وب سایت می باشند ، فریم ورک ها کدهای آماده ای می باشند که ما در طراحی وبسایت از آن ها استفاده می کنیم
.
فریم ورک چیست

در نگاه اول فریم ورک به هر کتابخانه ای گفته می شود که طراحی یا نوشته شده باشد. اما Framework چیزی بیش از یک Library است. به عنوان مثال یک شرکت سازنده خودرو در نظر بگیرید. این کمپانی ها هر بار برای ساختن خودرو نو تمام نقشه ها را از از اول طراحی می کنند ؟ مطمئنا جواب بد هست. فریم ورک ها در کد نویسی طراحی وب چنین مفهوم دارند. اصولا فریم ورک ها بر طبـق ساختار برنامـه نویسی شی گرایی تحت عنوان Model , View , Controller به اختصارMVC ساخته و طراحی وب وب سایت می شوند. اما نمی توان گفت کتابخانه هایی که بر طبـق شی گرایی ساخـته نشده اند فریم ورک نیستند. عموما پرتال ها و سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا مامبو نیوک ، وردپرس … در نهایت تبدیل به کتابخانه یا فریم ورک می شوند.
چرا می بایست از فریم ورک در طراحی وب سایت مصرف کنیم
هیچ اجباری برای مصرف از فریم ورک وجود ندارد. چنانچه شما یک وب وب سایت خوب رو بدون استفاده از فریم ورک بسازیــد می تونه خودش فریم ورک بهتر باشه ولی بر ضعف شما در طراحی وبسایت نیست. طراحان وب سایت دلایل خیلی زیاد ی برای استفاده یا عدم استفاده از فریم ورک دارند بیشتر جهت اثبات اینکه مصرف از فریم ورک صحیح است به مثال ” چرخ را از اول ساخت” روی می آورند که این هم خود صحیح نیست. ی برای اختراع دوباره چرخ وجود ندارد مگر اینکه چرخ چرخی بهتر و کارآمد تر از چرخ قدیاست .

چه زمانی باید شروع به نوشتن فریم ورک کرد ؟

متاسفانه یکی از ضعف های طراحان وب وبسایت های ما این هست که به محض یادگیری زبان PHP شروع به نوشتن یک فریم ورک می کنند. اما جوان هستند و جویای نام ولی ساخت فریم ورک از صفر بدون تجربه کافی در نهایت باعث منحل شدن پروژه شما می شود. این مورد رو من خیلی دیدم متاسفانه. زمانی می تونید به ساختن فریم ورک روی بی آورید که شما مهارت و دانش کافی رو داشته باشید و هیچ یک از فریم ورک های موجود توان برآورده کردن نیاز های شما را ندارد. در این زمان به نظر من شما می تونید شروع به ساخت یک فریم ورک برای طراحی وبسایت بکنید ولی همـواره این رو می بایست به یاد داشته باشید که ظهور رسانی گرفتن باگ ها به عهده شماست.

کدام فریم ورک را برای طراحی وبسایت گزینش کنیم ؟

فریم ورک های طراحی وب سایت Codeigniter , Cakephp , ZendFramework , Symfony فریم های بهتر ی هستند . عموما طراحان وب از CodeIgniter Cakephp استفاده می کنند. اما اگر شما پروژه طراحی وب سایت زیاد ساده و کوچک داریدCodeigniter گزینش خوب ی خواهد. چرا که از سرعت آسانی بالایی برخوردار است. کیک PHP هم Frame Work قوی با ساختار مناسب برای طراحی وب سایت های پیشرفته می تونه باشه . اما خب ضعف هایی در Cakephp وجود دارد ولی یکی از برترین بخش های این فریم ورک لایه Model و ORM هست و در این مورد می توان گفت خیلی خوب عمل کرده اند طوری که کار با دیتابیس جهت شرکت های طراحی وب وبسایت بسیار زیاد آسان شده. ZendFramework یکی از برترین فریم ورک های طراحی وب وب سایت است. به این که مثل کتابخانه معمولی در کنار پروژه ی طراحی سایت شما قرار می گیرد و شما قادر هستید که از همه بخش ها هر طور که مایل هستید استفاده نمایید و یا تغییرات لازم را دهید. دقیقا مثل Library زیاد قوی مستحکم. در نهایت به نظر بندهsymfony قدرت مطلق تنها فقط جهت پروژه های طراحی وب پیشرفته عظیم تهیه و تولید شده است

آیا فریم ورک های طراحی وب وبسایت سرعت اسکریپت را پایین می آورد ؟

بله. چون فریم ورک های طراحی وبسایت از کلاس های خیلی ی مصرف می کنند اکثرا این مساله وجود دارد که میزان حافظه زیادتری مورد مصرف قرار می گیرد. اما سرعت طراحی وب وبسایت آنچنان لامس نخواهد بود که شما بتوانید تشخیص دهید فلان اسکریپت طراحی وب سایت از فریم ورک مصرف کرده یا خیر. تمام چیز بستگی به ساختار فریم ورک دارد روش فراخوانی کلاس ها استفاده از Cache تاثیر خیلی بالایی در سرعت وبسایت خواهد داشت.

  • یاسر داوری