نمونه سوالات شیمی

  • ۰
  • ۰

خواب آورهای گیاهی



سفارش گل

اکثرا ٌ ً فکر می کنیم هرفردی که دوروبرمان است صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب سرحال تر و باحوصله تر از ماست؛ هرفردی غیر از خودمان! احتمالا دیگر به این نتیجه رسیده باشید که " آدم صبح " نیستید، ولی احتمـا لاً یک مساله پنهان وجود دارد که باعث می شود صبح ها بدخلق بی حوصله باشید و هنوز علت واقعی اش را کشف نکرده اید.

شاید مساله اینجاست که برای به خواب رفتن، دردسر دارید شب ها ناچارا بیدار می مانید و تقلا می بکنید . شما واقعا ً از صبح متنفر نیستید، تنها انرژی کافی برای لذت بردن از آن را ندارید!
خوشبختانه، راه های خیلی ی برای غلبه بر بیخوابی عدم توانایی برای به خواب رفتن وجود دارد که یکی از بهتریـن آن ها مصرف از مکمل های گیاهی یا حتی مصرف آن گیاه است . این گیاهان معطر می توانند بعد از یک روز سخت کاری، به آرامش استآسان شما کمک کنند.

گل ساعتی
تست ات بالینی نشان داده اند، مصرف دمنوش گل ساعتی به شما کمک می نماید بهتر به خواب بروید، ثابت شده است که این گیاه، اعصاب اضطراب را آرام می نماید ؛ این دو علت از مهم ترین دلایل ناتوانی در به خواب رفتن می باشند .
گل ساعتی به غیر از تسکین اعصاب روان، بدنتان را آرام می نماید. عصاره گل ساعتی، اعصاب افرادی را که از سندرم پای بیقرار رنج می برند، آرام می نماید ؛ بیماری که بیشتر شب ها روی می دهد.

شقایق کالیفرنیا
شقایق کالیفرنیا، یک معتدلانه کننده ملایم برای هیجانات و یک بهبود آرام بخش برای وقت هایی است که اضطراب دارید. این گیاه به کاهش اضطراب های روزانه کمک کرده باعث می شود بدون حس گیجی عوارض ناخواسته ای که بیشتر داروهای شیمیایی دارند به خواب بروید.
شقایق کالیفرنیا ضداسپاسم بوده و علائم فیزیکی اضطراب و درد را تسکین می دهد. این گیاه برای کاهش حالت های ناشی از شکم درد در نوزادان مفید است. در بچه هایی که در سن مدرسه هستند ، این راهکار طبیعی می تواند واکنش های اضطراب ی مانند شب ادراری یا آسم را تخفیف دهد.

شقایق کالیفرنیا را می توان در چای ریخت یا همراه با لوسیون ها و انواع روغن به صورت موضعی استفاده کرد. رازَک
رازک، گیاهی است که با همان تلخی اش می تواند به خواب شبتان یاری کند و برای مبارزه با اضطراب بی قراری زیاد مفید است. اگر مدام از خواب می پرید، رازک گیاهی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید آن قدر در خواب بمانید تا زمانی که به خوب ی استآسان نمایید. رازک چون تلخ است، نمی توانید میزان زیاد ی از آن را با چایتان ترکیب بکنید . ولی همان میزان کم هم می تواند بیخوابی تان را کم شدن دهد.
همچنین ً اگر داروهای خواب آور مصرف می بکنید از رازک مصرف نکنید چون تاثیر دارو را تشدید می نماید .
بابونه
بابونه، داروی سبکی است که اکثرا ٌ ً شب ها همراه با چای دم می کنند. بابونه به اضافه کم شدن اضطراب و بیخوابی، حس ناخوشی و کسالت جسمی را کمتر می نماید . این گیاه، علائم سوزش معده، تهوع کولیت را تسکین می دهد همچنین تأثیری آرامبخش روی خراش ها و حساسیت های پوستی دارد. چنانچه می خواهید تأثیرات بابونه را قوی تر بکنید ، کمی بیشتر از میزان چایی که ً دم می بکنید از بابونه مصرف کرده بگذارید حدود 15 دقیقه دم بکشد. زمان دم کشیدن روی قوری را بپوشانید تا مواد مفید ی که خاصیتهای آرامبخش دارند از دمنوش تان کم نشوند.
استوخودوس
استوخودوس یا استوقدوس در لیست گیاهانی که به خواب کمک می کنند، زیاد دیده شده ترین و ابه احتمال زیاد لاً پرمصرف ترین شان است. همان رایحه استوقدوس کافی است تا خستگی روز کاری را از تنتان دور نماید .

تست ات بالینی نشان داده اند که استوقدوس اضطراب بیخوابی را کاهش می دهد و باعث ارتقا کیفیت خواب می شود. در پژوهش های انجام شده معلوم شد این گیاه، وهله خواب موج آرام را زیاد تر می نماید ؛ نوعی خواب عمیق که جهت سرحال و باانرژی بیدار شدن ضروری است.
پخش کردن رایحه استوقدوس، چه از طریق افشاندن عصاره آن روی بالشت چه با استفاده از دستگاه، شما را با آرامش به خوابی عمیق برده باعث می شود صبح روز بعد، سرحال باانرژی جهت شروع روزتان حاضر باشید.

  • ۹۵/۰۲/۳۱
  • یاسر داوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی